Rossmann ulubioną drogerią Polaków

Oferta Rossmanna należy do najlepszych w Polsce - tak wynika z badania pt. "Postrzeganie ofert sieci detalicznych - 2015" przeprowadzonego przez niezależną firmę OC&C Strategy Consultants. W ogólnej klasyfikacji Rossmann zajął 2. miejsce, tuż za portalem aukcyjnym Allegro.pl. Trzecia była Ikea.

Najwięksi detaliści, uwzględnieni w badaniu, mogli uzyskać maksymalnie 100 punktów. Na czele bez zmian - wśród najlepiej ocenianych detalistów w Polsce jest Allegro.pl (85,6), tuż za nim Rossmann (zgromadził 84,6 pkt.), a ostatnia na podium Ikea (81,5 pkt). Kolejność pierwszych trzech miejsc jest taka sama jak w roku 2014.

Drogerie Natura uplasowały się na piątym miejscu, Hebe - na 13, a Super-Pharm dopiero na 17 (spadek o 10 pozycji w porównaniu z ubiegłym rokiem).

Rossmann jest liderem wśród wszystkich sieci pod względem: jakości produktów, obsługi, wyglądu sklepu oraz zaufania klientów. Wysokie oceny nasza sieć uzyskała także w kategoriach: niska cena, szerokość asortymentu, adekwatność produktów do potrzeb klientów oraz stosunek ceny do jakości.

Według OC&C branża "zdrowie i uroda" jest jedną z najszybciej rosnących w Polsce, a także najbardziej perspektywiczną - Polacy ciągle mniej wydają na kosmetyki niż inne kraje naszej części Europy (w Polsce to 126 USD na mieszkańca, a np. na Słowacji - 144 USD).

Kluczowa dla klientów branży "zdrowie i uroda" jest obsługa klienta. Liczy się zdecydowanie mocniej niż w przypadku sprzedaży mebli czy artykułów spożywczych. Klienci drogerii cenią sobie najbardziej  szybkie i sprawne zakupy oraz doradztwo przy zakupach.

Rossmann np. stawia na rozładowywanie kolejek przy kasach - dużo stanowisk, a w razie potrzeby kasjer wzywa dzwonkiem osobę z sali do drugiej kasy – czytamy w raporcie OC&C. Konkluzja firmy badawczej jest dla Rossmanna niezwykle korzystna: "Stąd też sukces sieci Rossmann, który wyraźnie lepiej jest oceniany pod względem serwisu, a dzięki temu góruje nad konkurencją w ogólnej ocenie".

Klienci najchętniej kupują kosmetyki właśnie w Rossmannie, a następnie w: Avon, Biedronce, Drogeriach Natura oraz Tesco. Rossmann jest niezwykle lubiany przez klientów do 45 r. życia "aktywnie szukających promocji". Nadal najważniejszym kryterium zakupu jest cena, choć jej znaczenie z roku na rok nieznacznie maleje (w 2013 r. cena decydowała w przypadku 51 proc. klientów, w tym roku - 49 proc.). Widać też różnice w podejściu do zakupów ze względu na wiek klientów: starsi lubią porównywać ceny w różnych sklepach, młodych przyciągają promocje.

OC&C Strategy Consultants zebrało opinie o 50 sieciach detalicznych z 10 różnych kategorii. Sprawdzono detalistów z branż: artykułów spożywczych, odzieży, obuwia, elektroniki, stacji benzynowych, zdrowia i urody, budowlano-dekoracyjnej, meblarskiej, rozrywkowej i wielobranżowej. Badanie przeprowadzono na próbie ponad 15 tysięcy respondentów. Wykonano je po raz czwarty.


dostarczył infoWire.pl